Tilbudet.se
Vårt sortiment
Tobaksvaror
Snustillbehör
Röktillbehör
Klippet
Swish
Payson kort
DHL
Postnord
 Leverans & Betalningsvillkor


Vi säljer givetvis inte tobaksvaror till dig under 18 år!

Dessa villkor gäller för beställning inom Sverige. 
For customers outside Sweden. Please contact us first for more information!

 

» Betalningssätt
Förskottsbetalning till BG 5711-7863
Swish till nummer 123 47 17 260 (Naturkonsult Falkenberg AB)
Postförskott/Efterkrav (Avgift 85:00)
Payson direktbetalning via din internetbank

Tilbudet följer gällande regler enligt Pyment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS).

 

» Betalning med Payson
Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du 
sätta in pengar direkt via din internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea).
Eller betala från ditt eget Payson-konto.

 

» Betalning med Swish
Swish är ett säkert, smidigt och kostnadeseffektivt sätt för oss att ta emot betalning från dig.
Vi ser gärna att ni använder Swish framför Payson.

Vill du betala med Swish skall du välja förskottsbetalning i kassan.
Precis som när du förskottsbetalar till vårt BG uppger du totala ordersumman och ordererkännandenummer.
Läs här om du vill veta mer eller inte har använt Swish tidigare.

 

» Leveranstid
Alla priser är inklusive moms. Alla leveranser sker normalt inom 3-5 dagar efter din beställning/betalning. 

Orrder med en totalvikt under 1 kg skickas som brev med Posten på måndagar och onsdagar.
Order med en totalvikt över 1 kg skickas som paket med DHL på tisdagar och torsdagar.
Tänk också på att det tar någon dag om du förskottsbetalat, innan vi ser betalningen.

Du skall alltid få ett ordererkännande på din beställning via mail.
Ytterligare leveransbesked skickas enbart ut om vi inte kan leverera inom den ordinarie leveranstiden 3-5 dagar!

Vid leverans mot Postförskott tillkommer f.n. en PF-avgift på 85:00.
Samtliga PF skickas med DHL oavsett vikt!
Vid förskottsbetalning görs detta till vårt BG 5711-7863 Naturkonsult Falkenberg AB,
i din vanliga internetbank. Vänta på orderbekräftelse innan någon förskottsbetalning görs. 

 

» Skillnaden mellan Förskottsbetalning och Direktbetalning
Vid Direktbetalning dras pengarna från ditt konto i samma stund som du skickar beställningen.
Om du i det läget väljer betalning via internetbank, kommer du med automatik till inloggning
i din egen internetbank.

Vid förskottsbetalning är det du som bestämmer när betalningen skall göras. Inga pengar dras
i samband med att du skickar beställningen.
Du loggar manuellt in på din internetbank när du vill betala och gör precis som när du betalar
en räkning. Anger vårt BG 5711-7863, summan och ordererkännandenumret som referens (OCR).

Order över 1000:00 levereras fraktfritt. PF avgift på 85:00 tillkommer om du valt Postförskott.

 

» Villkor Posten
Med Posten skickas allt som väger under 1 kg. Brev ligger kvar två veckor innan det går i retur!
Vi kan tyvärr inte styra över vilket utlämningsställe Posten väljer. Det brukar dock vara det som är närmast dig!

 

» Villkor DHL Servicepoint
Med DHL skickas allt som väger över 1 kg och samtliga PF oavsett vikt!
DHL:s paket ligger bara två veckor innan de går i retur! Hos DHL går det att välja utlämningsställe.
Normalt väljs alltid det som ligger närmast dig. Om du önskar annat utlämningsställe
uppger du detta i meddelanderutan när du kommer till Kassan.

Du får ett SMS  från din Servicepoint med uppgifter om kolli-ID och var och när du kan hämta ditt paket.
Det är därför mycket viktigt att du ALLTID uppger ett riktig mobilnummer!
Om du hellre vill ha en mail-avisering uppger du detta i meddelanderutan när du kommer till Kassan.
Är mailadressen felaktig skickas inte din beställning! Använd därför bara mailadresser som du frekvent använder!
Tänk också på att om du är ur täckning eller har mobilen avstängd en längre tid så kommer inte SMS:et att nå fram!
OBS! Det är mycket färre Servicepoint som hanterar efterkrav. Det innebär att du kan få längre väg att hämta din beställning!

 

» Returrätt och reklamationer
Enligt distansavtalslagen har du som kund alltid rätt till två veckors ångerrätt och att få full ersättning för varorna du beställt.
Du måste alltid hämta ut dina varor för att kunna omfattas av distansvatalslagen.
Vi ersätter även fraktkostnaden på beställningen. Däremot ersätts inte några returfrakter.
Varorna skall vara oskadade och väl emballerade vid retur.
Om du av någon anledning inte löser ut beställda varor utan låter de gå i retur direkt,
så tar vi ut en avgift på 250:00 för att täcka en del av våra kostnader.

 

» Personuppgifter enligt GDPR

Alla köp hos Tilbudet kräver att du är över 18 år.  Du måste därför ange din rätta ålder på alla beställningar.
Tilbudet kontrollerar alltid alla personuppgifter via www.upplysning.se.
En felaktigt angiven ålder klassas som urkundsförfalskning.
Vid eventuell upptäckt i samband med myndighetskontroll kommer detta att anmälas och kan få rättslig påföljd.

Personuppgifter som lämnas till Tilbudet hanteras konfidentiellt enligt GDPR och lämnas aldrig ut till tredje part!

När du väljer att handla hos Tilbudet lämnar du också ditt medgivande att vi sparar dina personuppgifter.
Du kan när som helst kontakta oss och begära ut vilka personuppgifter vi har sparat om dig.
Du kan också begära att bli bortplockad från våra register om du så önskar.
Dock måste vi enligt bokföringslagen spara alla fakturaunderlag i 7 år.